Yra nustatyta, kad žmogaus organizme yra apie 70 procentų vandens. Vidutiniškai per dieną reikia išgerti 2 litrus vandens, tačiau išgeriamo vandens kiekis kiekvienam gali skirtis. Yra laikomasi paprastos taisyklės, kad 1 kg svorio reikia maždaug 30 – 34 ml vandens. Žemiau pateikiame 7 moksliškai pagrįstus įrodymus, kodėl verta gerti daug vandens.

7 moksliškai pagrįsti faktai, kodėl sveika gerti pakankamai vandens

1. Vanduo padeda maksimaliai padidinti fizinę veiklą.
Žmogaus organizmas visuomet turi būti hidratuotas, kad galėtų normaliai dirbti. Tinkamas vandens kiekis organizme yra ypač svarbus tuomet, kai sportuojate, vyksta intensyvios treniruotės ar lauke yra labai karšta. Todėl dehidratacija gali turėti pastebimą poveikį organizmui, jei tik netenkate 2 procentų savo organizmo vandens. Tačiau atletams yra įprasta netekti 6 – 10 procentų vandens prakaituojant treniruočių ar varžybų metu. Kūno dehidratacija gali sukelti kūno temperatūros disbalansą, sumažinti motyvaciją, padidinti nuovargį. Optimali hidratacija gali užkirsti kelią dehidratacijos keliamiems rūpesčiams kūnui ir savijautai, taip pat gali sumažinti oksidacinį stresą, kuris atsiranda nuo per didelio fizinio krūvio. Todėl tai žinant, nėra keista, kad raumenyse yra apie 80 procentų viso vandens esančio mūsų organizme. Taigi, jei Jūs esate fiziškai aktyvūs, intensyviai mankštinatės, Jums būtina gerti daug vandens, kad galėtumėtė pasiekti geriausių rezultatų.

2. Hidratacija turi didelę įtaką smegenų funkcionavimui bei energijos lygiui.
Hidratacija daro didelę įtaką Jūsų smegenims. Atlikti tyrimai rodo, kad net lengva dehidratacija (1 – 3 procentai) gali pakenkti daugeliui smegenų funkcijų. Jaunų moterų kūnui, netekus vos 1,36 procentų skysčių po treniruotės, sutrinka moters nuotaika, koncentracija bei kyla galvos skausmai. Tyrimai, kurie tyrė vyrų organizmo ypatumus, pastebėjo, kad vyrams netekus 1,59 procentų skysčio sutriko darbinė atminis, atisrado nerimas bei buvo jaučiamas nuovargis. Žmogus per kasdieninę veiklą gali netekti apie 1 – 3 procentų vandens, jau nekelbant apie skysčių netekimą vasaros metu ar intensyviai sportuojant. Daugelis atliktų tyrimų, pradedant nuo vaikų iki vyresnio amžiaus žmonių, parodė, kad lengva dehidratacija gali sutrikdyti nuotaiką, atminties ir smegenų veiklą.

3. Geriamasis vanduo gali užkirsti kelią galvos skausmams.
Dehidratacija gali sukelti galvos skausmą ir migreną kai kuriems žmonėms. Keletas atlitkų tyrimų parodė, kad vanduo gali sumažinti galvos skausmus tiems asmenims, kurie yra dehidratuoti. Tačiau kitas tyrimas, atliktas su 18 žmonių, nustatė, kad vandens gėrimas neturėjo jokios įtakos galvos skausmo dažnumui, bet tik sumažino galvos skausmo intensyvumą ir trukmę.

4. Geriant daug vandens gali padėti nuo vidurių užkietėjimo.
Esant vidurių užkietėjimui gydytojai dažnai rekomenduoja didinti skysčių suvartojimo kiekį. Mažas vandens kiekio suvartojimas gali būti pagrindinis rizikos veiksnys vidurių užkietėjimui, tiek jauniems, tiek vyresnio amžiaus žmonėms. Gazuotas vanduo rodo gerai žadančius rezultatus atpalaiduojant vidurius, tačiau šio reiškinio priežastis nėra visiškai ištirta.




5. Vandens gėrimas gali padėti gydyti (išvalyti) inkstų akmenis.
Šlapimo takų akmenys yra skausmingi gumulėliai sudaryti iš mineralinių kristalų, kurie susidarė šlapimo sistemoje. Labiausiai paplitusi forma yra inkstų akmenys, kurie susidaro inkstuose. Yra pakankamai įrodymų, kad vanduo gali padėti išvengti pasikartojančių inkstų akmenų atsiradimo organizme. Didelis skysčių vartojimas padidina šlapimo kiekį keliaujant per inkstus, o tai susilpnina mineralų koncentracijos tūrį, todėl tikimybė, kad mineralai inkstuose kirstalizuosis į gumulėlius labai sumažėja. Vanduo taip pat gali padėti išvengti pradinių akmenų susidarymo organizme, tačiau tokias hipotezes privalo patvirtinti tyrimai.

6. Vanduo gali padėti išvengti pagirių.
Pagirios yra labai nemalonus pojūtis kiekvienam, kas tik yra jas patyręs. Alkoholis yra diuretikas (mažina skysčių kiekį organizme), todėl jis leidžia Jūsų organizmui prarasti kuo daugiau vandens, o tai gali sukelti dehidrataciją. Tačiau dehidratacija nėra pagrindinė pagirių priežastis – pagirios gali sukelti troškulį, nuovargį, galvos skausmus ir burnos sausumą. Geras būdas sumažinti pagirias yra gerti vandens tarp alkoholinių gėrimų vartojimo, bei turėti stiklinę vandens prie lovos einant miegoti.

7. Geriant daug vandens galima netekti šiek tiek svorio.
Taip yra dėl to, kad vanduo gali suteikti sotumo jausmą bei pagreitinti medžiagų apykaitą. Atliktuose dviejuose tyrimuose, geriant pusę litro vandens, buvo įrodyta, kad vanduo padidina medžiagų apykaitą 24 – 30 procentų iki 1,5 valandos. Tai reiškia, kad išgeriant po 2 litrus vandens kasdien, galima padidinti bendrą energijos sunaudojimą iki 96 kalorijų per dieną. Laikas taip pat yra svarbu, todėl vertėtų vandenį gerti pusė valandos iki valgio, nes vanduo suteiks Jums sotumo jausmą ir suvalgysite mažiau. Vieno tyrmo metu, žmonės, kurie gėrė vandenį pusė valanos iki maisto prarado 44 procentais daugiau svorio, nei įprastai, 12 savaičių laikotarpyje. Veiksmingiausia gerti šaltą vandenį, nes organizmas bus priverstas naudoti papildomos energijos pašildant vandenį iki kūno temperatūros.

Taigi, kodėl nuo šiandien nepradėjus gerti daugiau vandens! Jei jis toks naudingas mūsų organizmui ir daug skanesnis ir sveikesnis nei saldieji gėrimai, kurie daro daug žalos mūsų organizmui.

Vanduo padeda atsikratyti nereikalingų kilogramų

Ryte, vos atsikėlus, išgerkite stiklinę šalto vandens – būtinai dar nevalgius, ant tuščio skrandžio.
Tada iki pusryčių dar palūkėkite 30 min.

Šaltas vanduo paskatins kūną šiek tiek apšilti bei stimuliuos medžiagų apykaitą.
Tą patį padarykite ir likus pusvalandžiui iki pietų bei vakarienės. Svarbiausia – per tą pusvalandį nė kąsnelio maisto!

Specialistai tikina, jog vien šis triukas padeda per mėnesį atsikratyti 1-2 kg suvartojant tiek pat kalorijų.