Svorio metimo pagrindai
Jūsų svoris yra pusiausvyros aktas, o kalorijos tai dalis tos lygties. Kaprizinga mityba galbūt ir gali jums pažadėti, kad skaičiuodami angliavandenius bei valgydami kalnus greipfrutų numesite svorio, bet kai kalba eina apie svorio metimą – reikia skaičiuoti kalorijas. O tai padaryti galite sumažindami papildomai gaunamas kalorijas iš maisto bei gerimų ir padidindami sudegintų kalorijų skaičių fizinės veiklos metu.

Kai išspręsite šią lygtį – jūs būsite pasirengę nusistatyti savo svorio metimo tikslus bei sudaryti planą kaip tą pasiekti. Atsiminkite, jums nereikia to daryti vienems – pasikalbėkite su savo daktaru, šeimos nariais ar draugais, paprašykite jų palaikymo. Paklauskite savęs: ar dabar tinkamas laikas ir ar jūs esate pasiruošę padaryti reikalingus pasikeitimus.
Taip pat planuokite protingai: numatykite kaip elgsitės situacijose, kurios mes iššūkį jūsų apsisprendimui ir kaip elgsitės patyrę nesėkmę.



Jeigu turite rimtų sveikatos sutrikimų dėl savo svorio, pirma būtinai pasikonsultuokite su savo daktaru, dėl galimos naudos ir/arba žalos jūsų organizmui.

Bet nepmirškite svarbiausio: raktas į sėkmingą svorio metimą yra jūsų ryžtas keisti savo mitybos ir fizinio aktyvumo įpročius.

Įvairios dietos

Kai kalbama apie svorio metimą – nėra greičiausių dietos planų. Paimkite betkokį žurnalą ir rasite naujausius ir „geriausius“ dietų variantus.
Bet kaip žinoti, kad ta dieta tikrai jums tiks? Prieš apsispręsdami, paklauskite savęs šių klausimų:

  • Ar įeina įvairūs maisto produktai iš pagrindinių grupių: vaisiai, daržovės, grūdai, liesi pieno produktai, lieso proteino šaltiniai bei riešutai?
  • Ar įeina maisto produktai, kuriuos jūs mėgstate ir norėtumėte valgyti kasdien visą gyvenimą – ne tik keletą savaičių ar mėnesių?
  • Ar rasite visus reikalingus maisto produktus artimiausioje parduotuvėje?
  • Ar ši dieta nedraus jums valgyti, jūsų mėstamiausių patiekalų?
  • Ar atitinka jūsų gyvenimo būdą bei biudžetą?
  • Ar sudaro tinkamus kiekius maistingų medžiagų ir kalorijų, kad galėtumėte sveikai ir efektyviai numesti svorio?
  • Ar reguliari fizinė veikla įeina į pasirinktą dietos planą?




Jei į bent vieną klausimą atsakėte „Ne“ – ieškokite toliau, ši dieta jums netinkama.

Fizinis aktyvumas

Kaip jau minėjome, raktas, į sėkmingą svorio numetimą, yra tinkama mityba bei fizinis aktyvumas. Jums galbūt nepatiks šie žodžiai: dieta ir sportas.
Bet nesustokite ties žodžiais. Dieta tai tiesiog valgymas sveiką, mažiau kaloringą maistą, o sportas reiškia buvimą aktyvesniems.

Dažniausiai, žmonės bandydami numesti svorio, susikoncentruoja tik į dietą, bet fizinis aktyvumas yra taip pat labai svarbi svorio metimo dalis. Kai jūs esate fiziškai aktyvus, jūsų kūnas naudoja energiją (kalorijas) darbui, taip padėdamas sudeginti papildomas kalorijas, kurias gaunate su maistu.

Ir jums visai nebutina pradėti lankyti sporto klubą, tikrai ne.
Kambarių valymas, lovos klojimas, apsipirkinėjimas parduotuvėje, žolės pjovimas ar sodininkystė – visa tai yra fizinė veikla. Strukturizuota ir pasikartojanti fizinės veiklos forma, kurią darote kasdien.
Kad ir kokią veiklą pasirinksite – darykite ją reguliariai.
Stenkitės būti fiziškai aktyvūs bent 150 minučių per savaitę arba 75 minutes energingos aerobikos – pasirinktą paskirstykite visai savaitei.
Vis priminkite sau, kad jums reikia daugiau fizinio aktyvumo norint numesti svorio.