Sveika

Kaip valgyti dilgėles?

Dilgėlės vartojamos keletu būdų: į kokteilius, sriubas ar salotas. Pasirinkau keletą įdomių faktų apie šį supermaistą.

100 g dilgėlių yra:

  • Kalcio – ~50% RPN (rekomenduojama paros norma)
  • Fosforo – ~50% RPN
  • Geležies – ~60% RPN
  • Beta karotino (vitamino A prekursorius) – ~260% RPN.
  • Vitamino A – ~50% RPN. Vitaminą A organizmas sugeba kaupti, todėl truputį daugiau nei reikia nėra blogai.
  • Vitamino C – ~200% RPN (>3 kartus daugiau nei apelsinuose ar citrinose)
  • Vitamino K – ~620% RPN. Vitaminas K irgi kaupiamas.
  • Ląstelienos – ~30% RPN.

Yra dar ir daugiau mikroelementų bei vitaminų – magnis, B1, B2, E, bet kiekiai ne tokie įspūdingi. 100 g šio augalo gal ir nėra labai mažai, bet susimalus žalią kokteilį suvartoti vienu kartu tikrai galima.

Keli praktiniai patarimai kaip valgyti dilgėles:

  • Dilgėles skinti jaunas.
  • Imti geriausiai viršutinius 6 lapelius.
  • Dilgėlės vartojamos iki žydėjimo, kai nutįsta kasos su sėklomis.
  • Rinkti geriau su guminėmis pirštinėmis.
  • Galima užsišaldyti ar užsidžiovinti žiemai. Prieš šaldant rekomenduojama nuplikyti ar 1-2 min. pavirti.
Dilgelių valgymas

Apie autorių

Liepa Gradauskaitė

Liepa Gradauskaitė

Manęs dažnai klausia: "Liepa, ar sunku gyventi sveikai?" Atsakau, kad kartais sunku pradėti gyventi sveikiau kuomet turime daug nenaudingų įpročių. Tačiau pradėjus domėtis ir supratus, kad sveikas gyvenimas nėra vien tik draudimai ir apribojimai, bet ir pažinimas, sąmoningumo ugdymas - viskas pasidaro elementaru.

Teksto komentarai

Komentuoti