Naudinga Žinoti

Kaip nustoti viduriuoti

Kaip nustoti viduriuoti

Viduriavimas. Kaip nustoti viduriuoti?

Kol nepradėjome kalbėti apie naminius sveikatos taisymo metodus norime įspėti, jog visi šie patarimai yra skirti tik tiems atvejams, kuomet paleidžia vidurius be kitų, rimtesniems susirgimams būdingų simptomų. Jeigu kalba eina apie ilgą viduriavimą, o taip pat apie viduriavimą su tokiais simptomais kaip karščiavimas, vėmimas, šaltkrėtis, galvos skausmas, kraujas išmatose. Nedelsiant kreipkitės į savo gydytoją arba skambinkite greitosios pagalbos numeriu. Nepamirškite, jog ligai paūmėjus Jūs visada galite skambinti pagalbos numeriu ne tik dėl greitosios pagalbos iškvietimo, bet ir dėl patarimo kaip toliau elgtis suabejojus savo sveikatos būkle.

Jeigu vidurių laisvumas pasireiškia lengva forma, arba nėra įpatingai nepatogus (Nėra reikalo skubiai išeiti iš namų, dalyvauti susitimuose, darbe, pamokose) tuomet pirmiausiai rekomenduojame pagalvoti apie pačius natūraliausius, o tuo pačiu ir saugiausius gydymo metodus.

Todėl paskaitę šį tekstą tikriausiai atrasite, kad ir Jūsų virtuvės stalčiuose slepiasi bent keli maisto produktai kietinantys vidurius. Ne kiekvienas žino, kad, pavyzdžiui, ryžių ar avižų nuoviras jau po 3-6 valandų paveikia žarnyno gleivinę ir yra žinomas kaip vienas iš švelniausių bei efektyvesnių naminių vaistų nuo viduriavimo.

Norint nustoti viduriuoti reikia sureguliuoti mitybą.
* Pasistenkite, jog Jūsų racione atsirastų maistas kietinantis vidurius;
* Nepamiškite, jog reikės atidžiai rinktis ką valgyti ir ko ne;
* Vartokite daug skysčių, pasidarykite arbatos nuo viduriavimo;

—–

Viduriavimas gali užsitęsti 2-3 paras, jo priežastys gali būti įvairios nuo paprasčiausio apsinuodijimo maistu iki rimtesnių infekcinių susirgimų. Todėl labai svarbu ne tik šalinti simptomus, bet ir laiku pašalinti tikrąją ligos priežastį.

Lengvai virškinamas maistas ir tinkamai pasirinkti valgiai padės susitvarkyti su ligos simptomais.
Yra kelios paprastos taisyklės kurių reikia laikytis:

Valgykite mažomis porcijomis, bet dažniau. Ribokite porcijos dydį ir stebėkite savo organizmo reakciją po kiekvieno valgio. Atsirinkite labiau priimtinus, natūralesnius patiekalus. Vartokite mažiau prieskonių.

Gerkite daugiau vandens. Kai viduriuojama, organizmas netenka itin daug skysčių ir tai yra viena iš esminių priežasčių kodėl viduriavimas yra pavojingas. Viduriuojant atsiranda dehidratacijos rizika.

Ruoškite minkštesnį maistą, geriau pusiau skystą ar skystą. Tokioje formoje maistas yra lengviau virškinamas ir greičiau įsisavinamas (o tai irgi labai svarbu kuomet organizmas turi tendenciją greitai pašalinti suvalgytą maistą). Rinkitės mažiau skaidulinio maisto, atidžiai rinkitės ką galima valgyti kai viduriuojama:

———-

Vaisiai

Bananai, Obuolių tyrė, Konservuoti vaisiai, Kepti vaisiai, Vaisių sultys;

Daržovės

Šparagai, Šparaginės pupelės, Morkos, Cukinijos;
(Daržoves būtina lupti bei pašalinti sėklas prieš kepant/verdant)

Duona, Makaronai

Rafinuotų miltų produktai, sausainiai, krekeriai, džiūvėsiai, mažai skaidulinių medžiagų turintys duonos produktai.
Balti ryžiai, ryžių trapučiai;
Rafinuotų miltų makaronai;

Sausi pusryčiai, kruopos

Kukurūzų dribsniai, Pūsti ryžių dribsniai;
Avižų košė, Ryžių košė;

Riešutai

Riešutų sviestas;

Pienas

Visi pieno produktai;

Mėsa

Žuvis, Paukštiena, Jautiena, Veršiena;

—–

Dėmesio! Mitybos sureguliavimas norint atkurti normalią žarnyno veiklą apsinuodijus ar esant laisviems viduriams yra tinkama priemonė suaugusiems, tačiau nebandykite tokiais metodais gydyti savo vaikų! Esant rimtam žarnyno infekcijos atvejui vaikams reikia suteikti neatideliotiną medicininę pagalbą bei, esant reikalui, hospitalizuoti.

Norint greičiau pasveikti rekomenduojama valgyti šiltą maistą. Puikiai tinka švelnios košės, kepti obuoliai. O taip pat produktai su aukštu kalio lygiu (bulvės, bananai, natūralių vaisių ir daržovių sultys).

Atsigėrimui tinka negazuotas mineralinis vanduo, kisielius, džiovintų vaisių kompotas, juoda ar žalia arbata.

Po kiekvieno viduriavimo būtina išgerti bent 250 mililitrų vandens, kad palaikyti organizmo skysčių balansą.

Niekas nepadeda? Pasitarkite su gydytojų bei įsigykite vaistų nuo viduriavimo.

 

Apie autorių

Liepa Gradauskaitė

Liepa Gradauskaitė

Manęs dažnai klausia: "Liepa, ar sunku gyventi sveikai?" Atsakau, kad kartais sunku pradėti gyventi sveikiau kuomet turime daug nenaudingų įpročių. Tačiau pradėjus domėtis ir supratus, kad sveikas gyvenimas nėra vien tik draudimai ir apribojimai, bet ir pažinimas, sąmoningumo ugdymas - viskas pasidaro elementaru.

Teksto komentarai

Komentuoti