Naudinga Žinoti

Kaip natūraliai šarminti organizmą

Šarminiai maisto produktai

Kaip natūraliai padidinti progesterono kiekį moters organizme

Visų kūno ląstelių metabolizmo poduktas yra rūgštinės atliekos. Ir nors tai yra natūralus procesas kurio metu vyksta įvairios cheminės reakcijos kiekvienoje ląstelėje, šios atliekos turi rimtą įtaką bendrai organizmo cheminei terpei. Nustatyta, jog bėgant laikui organizmo gebėjimas išsivalyti šiek tiek nuslopsta, o vidinė terpė oksiduojasi. Šis pasikeitimas dažnai siejamas su senėjimo procesu. Manoma, jog ryškesni pasikeitimai žmogaus organizme atsiranda sulaukus 45 metų amžiaus.

Šiuolaikinėje medicinos diagnostikoje bei tyrinėjant ligų prigimtį yra siekiama nustatyti kiekvienos ligos priežastis ir pasėkmes. Pasirodo, jog neįtikėtiną problemų bei ligų skaičių gali sukelti organizmo rūgštejimas. Tai procesas įtakojamas ne tik natūralių cheminių bioritmų, bet ir išorinių veiksnių kuriuos mes daugiau ar mažiau galime kontroliuoti. Atlikti tyrimai parodė, jog organizmo rūgštėjimą sukelia:

rūgštėjimo priežastys
Padidintas rūgščių produktų vartojimas;
Šiuolaikinis mitybos racionas sudarytas ir daugybės rgščių produktų (ph žemiau 7);
Gėrimai kuriuos geriame kasdien: gaivieji gėrimai, kava, arbata, alus;

Daugiausia įtakos organizmo rūgštėjimui turi mityba todėl norint pagerinti būklę reikia pradėti butent čia. Kita vertus mes negalime pagerinti to, ko nematuojame, todėl verta pradėti nuo paprasto testo kurį galite atlikti savo namuose. Greičiausiai prisimenate apie lakmuso popierėlius. Tai pH testui skirta priemonė kurią galite įsigyti artimiausioje vaistinėje. (Parduodama kaip pH indikatorinės juostelės, 100 vnt.)

Šios juostelės pagalba galima ištirti žmogaus seilių pH ir nustatyti kurioje skalės vietoje (nuo 5 iki 9 pH) Jūs atsiduriate. Norint tinkamai atlikti testą pakartokite jį keletą kartų savaitės eigoje (geriausiai su ~12 valandų skirtumu tarp matavimų)

Žemas pH lygis organizme t.y. žemiau už 6.2pH yra siejamas su įvairių susirgimų išsivystymo tikimybe. Todėl ne nuostabu, jog žmonės ėme ieškoti įvairių natūralių būdų kaip šarminti organizmą. (t.y. padidinti jo pH)

Aptikti tokį organizmo būsenos simptomą galima savarankiškai. Namų sąlygomis nustatomi organizmo rūgšties požymiai, kurie atliekami naudojantis lakmusiniu popieriumi. Šis indikatorius nuo 5 iki 9 pH įgyjamas vaistinėje. Rūgšties lygis rekomenduojamas matuoti kasdien, kad būtų skaičiuojama vidurinė vertė per savaitę.

Šarmingumo nustatymui yra naudojamos seilės. Optimalus tikrinimo laikas 10-12 valandų. Atliekamas tyrimas. Jei testui atlikti sunku surinkti pakankamai seilių, galima naudoti nedidelį triuką. Reikia nupjauti citrinos gabalėlį ir padėti priešais save ant lėkštutės. Po tam tikro laiko prasidės seilės, kurių reikia šiam testui atlikti.

Atkreipkite dėmesį, kad žemas pH lygis (mažesnis nei 6,2) idealiai tinka patologinei aplinkai plėtotis. Dažnai pirmas požymis – formuojasi kariesas.

Štai keli maisto produktai didinantys organizmo šamingumą:

Morkos;
Ridikėliai;
Švieži špinatai;
Agurkai;
Kalafiorai;
Laimas bei citrina; (netikėta?)
Apelsinai;
Greipfrutai;
Obuoliai;
Braškės;
Pomidorai;
Grybai;
Abrikosai;
Persikai;

Kaip matote į organizmą šarminančių produktų sąrašą papuolė visai nemažai citrusinių vaisių tačiau tai visai ne klaida. Pasirodo, jog nors apelsino, citrinos, laimo ar greipfruto skonis yra gana rūgštus, tačiau dėl natūraliai organizme vykstančių maisto medžiagų perdirbimo procesų, galutiniame rezultate visi šie vaisiai turi šarminantį poveikį organizmui.

Be to, normalizuoti organizmo šarminę terpę padeda tyras vanduo, avokadai, migdolo riešutai, bananai bei įvairūs žalumynai (pastarųjų Jūs ir taip turėtumėte valgyti daugiau!)

Taigi, išsiaiškinome, jog pagrindinis būdas sumažinti organizmo rūgštingumą ir padidinti šarmingumą yra sureguliuoti mitybą pagal šias paprastas taisykles. Į savo racioną įtraukti daugiau minėtų šarminių produktų. Dažniau rinktis šviežią, neapdorotą maistą. Valgyti daugiau vaisių bei daržovių. Vengti konservuotų bei smarkiai perdirbtų maisto produktų. Vengti greitai paruošiamų pusgaminių, greito maisto, padažų. Gerai apgalvokite savo kavos bei alkoholio varojimo įpročius.

Teigiamą poveikį kūno šarmingumui turi ir fizinis aktyvumas, nes suaktyvinus medžiagų apykaitą organizmas geriau išsivalo. Reguliarios fizinės treniruotės gerina plaučių darbą, į kraujotaką patenka daugiau deguonies kuris padeda geriau metabolizuoti susidariusią rugštį.

Kokius produktus rinktis organizmo šarminimui?

Ne visi produktai yra vienodai šarminantys. Iš esmės, visus produktus galima suskirstyti į tuos, kurie yra rūgštinantys arba stipriai rūgštinantys, atitinkamai kitoje skalės pusėje – šarminantys ar stipriai šarminantys organizmą. Todėl, pateiktoje lentelėje produktus suskirstėme būtent pagal tai.

Citrusiniai  bei kiti vaisiai

+ ++ +++ ++++
Apelsinai Citrinos Greipfrutai Žalios citrinos
Bananai Kriaušės Melionai Nektarinai
Mėlynės Avokadai Alyvuogės Avietės
Serbentai Obuoliai Mangai Arbūzai
Vynuogės Gervuogės Mandarinai
Braškės Vyšnios Ananasai
Persikai

 

Daržovės, šakniavaisiai, pupelės ir kt. ankšiniai

+ ++ +++ ++++
Briuselio kopūstai Bulvės Kaliaropės Lęšiai
Burokai Grybai Pastarnokai Romanesco brokoliai
Svogūnų laiškai Kalafiorai Šparagai Jūros dumbliai
Salierai Kopūstai Petražolės Svogūnai
Moliūgai Baklažanai Cikorija Ridiko šaknis
Artišokai Imbierai Wakame salotos
Salotos Brokoliai Saldžios bulvės

 

Sėklos, riešutai bei aliejai

+ ++ +++ ++++
Aliejai (Avokadų, kokosų, Alyvuogių, Linų sėklų) Aliejai (Menkių kepenų, Raktažolių) Aguonos Moliūgų sėklos
Įvairios sėklos Sezamų sėklos Anakardžiai
Pipirai

 

Gėrimai, saldikliai, konservantai

+ ++ +++ ++++
Imbiero arbata Žalioji arbata Melasa Mineralinis vanduo
Sulfitai Ryžių sirupas Sojų padažas Jūros druksa
Obuolių actas

 

Prieskoniai ir žolelės

+ ++ +++ ++++
Pelynas Alijošius Cinamonas Maistinė soda
Dilgelė Agavas
Saldymedis

 

· Šiose lentelėse yra tik šarminantys produktai, (apie rūgštinančius produktus pakalbėsime kitą kartą).
· Pateikti šarminantys produktai (lentelės) suskirstytos į keturis stulpelius nuo silpniausiai iki labiausiai šarminančių.

Apie autorių

Liepa Gradauskaitė

Liepa Gradauskaitė

Manęs dažnai klausia: "Liepa, ar sunku gyventi sveikai?" Atsakau, kad kartais sunku pradėti gyventi sveikiau kuomet turime daug nenaudingų įpročių. Tačiau pradėjus domėtis ir supratus, kad sveikas gyvenimas nėra vien tik draudimai ir apribojimai, bet ir pažinimas, sąmoningumo ugdymas - viskas pasidaro elementaru.