Kas yra graikiškas jogurtas?

Graikiškas jogurtas nėra tik dar vienas skambus reklaminis pavadinimas. Šis pieno produktas, nuo įprastinio, saldesnio jogurto skiriasi savo tekstūra ir maistingųjų medžiagų kiekiu. Graikiškas jogurtas yra gaminamas iš paprastojo jogurto – išgarinant skystąsias išrūgas ir laktozę. Kai viskas išgaruoja lieka kreminis, gausus jogurtas su mažiau cukraus, daugiau angliavandenių ir rūgštesnio skonio. Dėl jogurto rūgštingumo jūsų kūnas taip pat lengviau įsisavina ir kitas maistines medžiagas. Paprastas graikiškas jogurtas yra daug maistinių medžiagų turintis užkandis, naudingas sveikatai.

Kuo graikiškas jogurtas skiriasi nuo įprastinio?

Be kreminės tekstūros, graikiškas jogurtas nuo įprastinio dar skiriasi ir savo maistinių medžiagų sudėtimi:

  • Baltymai – graikiškame jogurte yra beveik dvigubai daugiau baltymų nei įprastame jogurte.
  • Riebalai – graikinis jogurtas turi maždaug 3 kartus daugiau sočiųjų riebalų nei įprastinis.
  • Natris – graikiškame jogurte yra per pus mažiau natrio.
  • Angliavandeniai – graikiškame jogurte yra per pus mažiau angliavandenių nei įprastame.

Taip pat, graikiškas jogurtas tinka žmonėms netoleruojantiems laktozės, kadangi yra lengvai suvirškinamas.

Baltymų galia

Jogurtas turi daug daugiau baltymų nei pienas. Jūsų kūnas baltymus naudoja gaminti:

  • kaulus,
  • raumenis,
  • kremzles,
  • plaukus,
  • kraują.

Baltymai taip pat yra viena iš trijų maistinių medžiagų, kurios suteikia energiją, jos perduoda medžiagas, tokias kaip deguonis, per ląstelių membranas. Žmogaus imuninei sistemai, nervams ir skysčių pusiausvyrai išlaikyti būtina gauti tinkamą kiekį baltymų.

Nuo žmogaus amžiaus priklauso kiek gramų baltymų jam reikės norint išlaikyti raumenų masę. Suaugusiems žmonėms, kurių amžius 65 metai ir vyresniems, reikalingas baltymų kiekis padidėja nuo 1 iki 1,2 gramo vienam kūno masės kilogramui per dieną.

Graikinis jogurtas yra puikus baltymų šaltinis, ypač tiems, kurie nevalgo mėsos.

Probiotikai palaiko jus laimingais ir sveikais

Graikiniame jogurte taip pat gausu probiotikų. Probiotikai yra sveikosios bakterijos, kurios gali padėti sustiprinti jūsų imuninę sistemą ir sumažinti skrandžio problemas (pavyzdžiui viduriavimą ar skausmą).

„Whole life balance“ įkūrėjas, sertifikuotas mitybos specialistas Shane Griffin teigia, kad probiotikai paprastai gyvena žmogaus žarnyne, o žarnyne esantys geri mikroorganizmai padeda palaikyti sveikatą. Be sveikų bakterijų pusiausvyros, gali atsirasti daug blogų bakterijų, kurios gali pakenkti mūsų imuninei sistemai.
„UCLA Newsroom“ atliktas tyrimas parodė, kad probiotikai gali teigiamai paveikti smegenis. Kitų atliktų tyrimu metu buvo nustatyta, kad probiotikų papildai sumažina polinkį į kančią, mintis apie liūdesį, ar savęs žalojimą.

Kalcio svarba sveikatai

Dar vienas graikinio jogurto privalumas yra tai, kad jame yra didelis kiekis kalcio. O kalcis yra labai svarbus raumenims ir kitiems gyvibiškai svarbiems organams palaikyti. Deja pats kūnas kalcio negamina. Neturėdami pakankamai kalcio vaikai gali neaugti tokie aukšti, kokie galėtų, o suaugusiesiems gali kilti osteoporozės pavojus.

Graikinis jogurtas turi 18,7 procentus dienos rekomenduojamos normos kalcio, todėl yra puikus pasirinkimas vyresnio amžiaus žmonėms, norintiems išlaikyti sveikus kaulus.

Vitamino B12 šaltinis

Žmogui vitaminas B12 yra reikalingas raudonųjų kraujo kūnelių gamybai, smegenų veiklai palaikyti ir DNR sintezei. Viename graikinio jogurto indelyje gali būti iki 21,3 procento dienos normos B12 vitamino. Žmonėms, kurie yra vegetarai dažniausiai trūksta vitamino B12, kadangi natūraliai jis randamas gyvūninės kilmės produktuose, tokiuose kaip žuvis, mėsa, kiaušiniai. Todėl graikinis jogurtas yra puikus vitamino B12 šaltinis nevalgantiems mėsos.

Kalis subalansuoja natrį

Viename graikinio jogurto indelyje gali būti iki 6,8 procento dienos rekomenduojamos kalio normos.
Kalis padeda sumažinti kraujo spaudimą ir subalansuoti natrio kiekį jūsų organizme. Jei turite didelį natrio kiekį arba jūsų mitybje yra daug natrio, patartina valgyti didelį kiekį kalio turinčių produktų.

Užkandis po treniruotės

Graikinis jogurtas gali būti sveikas ir malonus užkandis po sunkios treniruotės. Graikiniae jogurte esantys baltymai gali padėti atitaisyti žalą padarytą per treniruotę. Kadangi graikiniame jogurte yra gausu amino rūgščių sudarančių baltymus, o baltymai yra raumeninių audinių regeneravimo ir pluošto žalos atstatymo elementai.

Jodas ir kūno svoris

Graikinis jogurtas taip pat yra puikus jodo šalitinis. Žmogaus kūnas natūraliai negamina jodo, todėl yra svarbu jo gauti su maistu.

Jodas yra svarbus tinkamam skydliaukės funkcionalumui, o skydlaukė yra svarbi sveikam metabolizmui. Šiais laikais dideliai daliai žmonių yra jodo trūkumas, o tai gali sukelti rimtų sveikatos problemų, įskaitant greitus svorio svyravimus. Žmonėms turintiems svorio problemų, didėjantis jodo kiekis didina skydliaukės aktyvumą, o tai savo ruožtu padidina medžiagų apykaitą, kas skatina svorio mažėjimą.

Dėl graikiniame jogurte esančių maistinių medžiagų gausos galima greičiau pajausti sotumo jausmą. Pasak „Tufts Now“ atlikto tyrimo, žmonės, kurie valgė graikinio jogurto tris kartus per savaitę priaugo mažiau svorio nei tie, kurie valgė mažiau nei vieną porciją.

Kaip nusipirkti tinkamą graikinį jogurtą?

Dažniausiai tikrame graikiniame jogurte nerasite tirštiklių, tokių kaip krakmolas arba želatina, išrūgų baltymų koncentrato, pieno baltymų koncentrato, modifikuoto maisto krakmolo ar pektino. Paprastai senovinis graikiškas jogurtas yra gaminamas iš ožkos pieno. Geriausias jogurtas yra paprastas, nesaldintas, natūralus, turintis mažai riebalų ir priedų.