Kodėl yra naudinga kiekvieną dieną valgyti migdolus?

Natūralūs, nesūdyti migdolai yra skanus ir maistingas užkandis, kuris suteiks daug naudos Jūsų sveikatai. Kupini mineralų jie taip pat yra sveikiausių riešutų sąraše.
Tiesiog viena sauja, maistingų medžiagų prisotintų, migdolų per dieną padeda gerinti širdies veiklą, užkirsti kelią svorio didėjimui ir gali net padėti kovoti su ligomis, tokiomis kaip cukrinis diabetas ar Alzhaimeris.

Mityba

Suvalgyti vos 23 migdolus per dieną yra lengvas būdas savo mitybą papildyti svarbiausiomis maistinėmis medžiagomis. Migdoluose yra daug vitamino E, kalcio, magnio ir kalio. Be to, migdolai yra puikus baltymų ir maistinių skaidulų šaltinis, kuriame yra labai mažai cukraus.
Viena 23 migdolų porcija turi 13 gramų sveikų nesočiųjų riebalų, 1 gramą sočiųjų riebalų ir jokio cholesterolio ar druskos. Iš visų riešutų, migdolai užima pirmą vietą pagal baltymų, maistinių skaidulų, kalcio, vitamino E, riboflavino ir niacino kiekį savyje.
23-juose migdoluose yra 160 kalorijų, kurių daugelis yra iš nesočiųjų (sveikųjų) riebalų.

Širdies būklė

Pasak Maisto ir veterinarijos tarnybos (angl. FDA), suvalgydami vos 45 gramus riešutų, kaip migdolai, per dieną, galite sumažinti širdies ligų riziką. Daugelis migdoluose esančių maistinių medžiagų gali padėti gerinti širdies veiklą. Migdoluose yra daug magnio, kuris yra kritiškai svarbus užkertant kelią širdies priepuoliams bei hipertenzijai.


Keli klininkiniai tyrimai parodė, kad migdolai gali būti veiksmingi mažinant blogojo cholesterolio kiekį ir išsaugojant gerąjį cholesterolį, kuris vaidina svarbų vaidmenį širdies būklėje.

Svorio reguliavimas

Riešutai, kaip kad migdolai, taip pat yra naudingi norint sureguliuoti kūno svorį. Maistinės skaidulos, baltymai ir gerieji riebalai esantys migdoluose užtikrina, kad jausite sotumo jausmą ir neturėsite potraukio persivalgyti. Pasak žurnalo „Fitness“, magnis esantis migdoluose, padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje, kuris yra svarbus norint sumažint pastovų alkio jausmą.
Taip pat, migdolai turi savybę blokuoti kūno savybę savintis kalorijas ir kaupti riebalų perteklių. Kadangi migdoluose natūraliai yra daug gerųjų kalorijų, rekomenduojamas vienos porcijos dydis yra 23 migdolai.

Kiti privalumai sveikatai

Migdolai taip pat gali pagerinti virškinamojo trakto būklę ir net kovoti su cukriniu diabetu. Skaidulinės medžiagos, esančios migdoluose, turi prebiotikų savybių ir prisideda prie virškinamojo trakto sistemos gerinimo. Prebiotikai patys gerųjų bakterijų neturi, tačiau sudaro geras sąlygas joms daugintis ir jas maitina.

Žali ar kepinti, kokius rinktis?

Prekyboje yra daug įvairių migdolų variantų, todėl gali pasirodyti sudėtinga išsirinkti sveikiausią variantą. Patariame rinktis žalius (neapdorotus), neskrudintus ir be jokių prieskonių migdolus. Nors ir abu variantai (gryni ir skrudinti) yra naudingi, tačiau neapdoroti migdolai turi daugiau maistinių medžiagų ir mineralų. Be to skrudinti migdolai turi mažiau naudingų gerųjų riebalų, kadangi dalį jų praranda skrudinimo metu. Taip pat skrudinant aliejuje padidėja kalorijų kiekis.