Kodėl verta valgyti obuolius?

Obuoliuose yra visų veikliųjų medžiagų, būtinų gyvybei palaikyti. Daugiausia vitaminų C, K, P ir B grupės, kalio, kalcio, geležies, pektinų, fruktozės, beta karoteno, eterinių aliejų ir angliavandenių. Taip pat yra fosforo, kobalto, jodo, cinko, molibdeno, natrio, nikelio, chromo, fluoro, baltymų, amino rūgščių, raugintų medžiagų, vandens ir t. t.

Epidemiologiniais tyrimais nustatyta, kad obuoliai mažina vėžio, ypač plaučių, širdies ligų ir astmos, antrojo tipo cukrinio diabeto riziką. Obuolių poveikis yra stipresnis už kitų vaisių ir daržovių. Valgant juos teigiamai veikiama plaučių funkcija ir galima numesti svorio, nes jie turi mažai kalorijų ir greitai suteikia sotumo.

Keletas obuolių savybių:
Mažina kraujospūdį. Rytą suvalgykite obuolį arba išgerkite stiklinę vandens su 2 šaukšteliais obuolių acto.

Gerina miegą. Kamuoja nemiga? Pusvalandį prieš miegą sugraužkite obuolį – ne tik greičiau užmigsite, bet ir nepabusite valgyti naktipiečių.

Ramina. Obuoliuose yra nervus stiprinančio magnio. Žvalumo ir geros nuotaikos teikia fruktozė – skatina „laimės“ hormono serotonino išsiskyrimą smegenyse.

Lieknina. Obuoliai padeda greičiau deginti kalorijas ir reguliuoja žarnyno veiklą, gydo vidurių užkietėjimą. Viduriuojant patartina valgyti trintų obuolių.

Malšina alkį. Praalkusi rinkitės ne pyragaitį ar ledų, bet obuolį. Tik 40 kcal ir daug ląstelienos, vitaminų bei įvairių mineralinių medžiagų. Obuolyje yra apie 3 g ląstelienos, 3 mg vitamino C. Šiuose vaisiuose daug vandens, tad jei mažai geriate, užkandžiaukite tik obuoliais.

Jaunina. Obuoliuose esančios veikliosios medžiagos stabdo senėjimą, padeda regeneruotis ląstelėms. Obuolių actas stiprina plaukus ir naikina pleiskanas.