Sukarintoji dieta yra viena populiariausių dietų, šiuo metu, visame pasaulyje.
Teigiama, jog laikantis šios dietos galite atsikratyti net iki 4,5kg per savaitę!
Taip pat ši kariškių dieta yra visiškai nemokama. Nereikia pirkti jokių knygų, brangių maisto produktų ar specialių maisto papildų.

Bet ar ši dieta iš tiesų yra tokia veiksminga kaip teigiama?
Šiame straipsnyje paaiškinsime viską, ką reikėtų žinoti apie karinę dietą.

Kas yra karinė (sukarinta) dieta?

Sukarinta dieta, dar vadinama trijų dienų dieta, yra svorio metimo dieta, kuri gali padėti numesti iki 4,5 kilogramų per savaitę.
Sukarintos dietos planas susideda iš 3 dienų mitybos plano ir 4 dienų poilsio, o savaitės ciklas kartojamas vėl ir vėl, kol pasieksite norimų rezultatų.
Šios dietos šalininkai tikina, kad ji buvo sukurta JAV karinių pajėgų mitybos specialistų, siekiant kuo greičiau parengti kariškius į tinkamą „formą“.
Tačiau iš tikrųjų ši dieta nėra atkeliavusi nei iš kariuomenės, nei iš jokios kitos valstybinės institucijos.

Kaip veikia karinė dieta?

Pirmas 3 dienas Jums reikia laikytis nustatyto, mažo kaloringumo valgiaraščio pusryčiams, pietums ir vakarienei – jokių užkandžių tarp valgymų.
Šiame etape iš viso suvartojama maždaug apie 1100 – 1400 kalorijų per dieną. O tai yra mažiau nei suvartoja vidutinis suaugęs žmogus.
(Norėdami patikrinti savo asmeninius kalorijų reikalavimus pasinaudodami šiuo skaičiuotuvu (jau greitai).)



Likusias 4 savaitės dienas Jūs skatinami valgyti tik sveikus maisto produktus ir išlaikyti nedidelį kalorijų suvartojimą.
Šalininkai teigia, kad šios dietos galite laikytis ne kartą, kol pasieksite savo užsibrėžtą rezultatą.

Mitybos planas

Žemiau pateikiame aprašomos karinės dietos, trijų dienų mitybos planą.

1 DIENA
Pirmos dienos mitybos planą sudaro maždaug 1400 kalorijų.

  • Pusryčiai
    – riekė skrudintos sumuštinių duonos su 2 šaukštais žemės riešutų sviesto
    – pusė greipfruto
    – puodelis kavos arba arbatos (pasirinktinai)
  • Pietūs
    – riekė skrudintos sumuštinių duonos
    – pusė puodelio tuno
    – puodelis kavos arba arbatos (pasirinktinai)
  • Vakarienė
    – apie 85g mėsos su puodeliu šparaginių pupelių
    – nedidelis obuolys
    – pusė banano
    – vienas puodelis vanilinių ledų

2 DIENA
Antros dienos mitybos planą sudaro maždaug 1200 kalorijų

  • Pusryčiai
    – riekė skrudintos sumuštinių duonos
    – vienas kietai virtas kiaušinis
    – pusė banano
    – puodelis kavos arba arbatos (pasirinktinai)
  • Pietūs
    – vienas kietai virtas kiaušinis
    – puodelis varškės
    – 5 sūrūs „krekeriai“
    – puodelis kavos arba arbatos (pasirinktinai)
  • Vakarienė
    – 2 „hot-dog’ai“ be bandelės
    – pusė puodelio morkų ir pusė puodelio brokolių
    – pusė puodelio vanilinių ledų

3 DIENA
Trečios dienos mitybos planą sudaro maždaug 1100 kalorijų

  • Pusryčiai
    – gabalėlis čederio sūrio
    – 5 sūrūs „krekeriai“
    – nedidelis obuolys
    – puodelis kavos arba arbatos (pasirinktinai)
  • Pietūs
    – riekė skrudintos sumuštinių duonos
    – vienas virtas kiaušinis
    – puodelis kavos arba arbatos (pasirinktinai)
  • Vakarienė
    – puodelis tuno
    – pusė banano
    – puodelis vanilinių ledų

Jauskitės laisvai, gerkite kuo daugiau kavos arba arbatos, kaip Jūs norite, svarbu tik, kad nepridėtumėte papildomų kalorijų iš cukraus arba grietinėlės. Taip pat gerkite daug vandens.

LIKUSIOS 4 DIENOS
Likusias savaitės dienas užkandžiai jau yra leidžiami ir nėra jokio maisto grupių apribojimo, tačiau reikia valgyti tik sveiką, pilnavertį maistą.
Taip pat rekomenduojama riboti porcijų dydį ir neviršyti 1500 kalorijų per dieną.


Kiti leistini maisto produktai

Jei pateiktame 3 dienų dietos valgiaraštyje yra produktų, kurių nemėgstate, juos galite pakeisti kitais, tačiau yra svarbu išlaikyti nustatytą kalorijų normą porcijose.

Pavyzdžiui, jei nemėgstate žemės riešutų sviesto ar turite alergiją jiems, galite pakeisti migdolų sviestu.
Taip pat, puodelį tuno, galite pakeisti sauja migdolų, jei esate vegetaras.
Svarbiausia yra išlaikyti nustatytą kalorijų normą per dieną. Todėl jei pakeisite mitybos planą – turėsite skaičiuoti kalorijas.

Karinės dietos mėgėjai rekomenduoja gerti karštą citrinų vandenį, vietoje dirbtinai saldintų gaiviųjų gėrimų.

Ar karinė dieta remiasi konkrečiais įrodymais?

Kol kas nėra atlikta jokių konkrečių tyrimų dėl karinės dietos. Tačiau labai tikėtina, kad vidutinis žmogus numes keletą kilogramų per minėtą savaitę, dėl konkretaus kalorijų suvartojimo ribojimo: jei suvartojate mažiau kalorijų nei jų sudeginate – krenta svoris.
Karinės dietos mėgėjai teigia, kad svorio numetimas, naudojant šią dietą, yra dėl maisto produktų derinimo mitybos plane. Šie deriniai skatina metabolizmą ir greičiau sudegina riebalus.

Kava arba žalioji arbata savo sudėtyje turi junginių, kurie pagreitina medžiagų apykaitą.

Ar karinė dieta yra saugi ir lengva jos laikytis?

Galima sakyti, kad sukarintoji dieta yra saugi, kadangi trunka per trumpai, kad galėtų padaryti kokios nors žalos. Tačiau, jei laikysitės šios dietos ištisus mėnesius, griežtas kalorijų ribojimas gali privesti prie medžiagų trūkumo.
Taip pat, yra tikimybė, kad valgant „hot-dog’us“, „krekerius“ ir ledus kiekvieną savaitę, gali susidaryti medžiagų apykaitos problemų.
Nesveikas maistas neturėtų būti reguliarus Jūsų mitybos plane.

Kalbant apie lengvumą, šios dietos yra gana lengva laikytis, nes nereikia keisti jokių senų įročių, tiesiog pakoreguoti savo mitybą vieną savaitę.
Žinant tai, atsikratyti kilogramai gali greitai sugrįžti, jei turite žąlingų įpročių, kadangi ši dieta nereikalauja jų atsisakyti.

Ar karinė dieta iš tiesų gali padėti atsikratyti net 4,5kg per savaitę?

Pagrindinė karinės dietos greito išpopuliarėjimo priežastis buvo minėtieji -4,5kg vos per savaitę.
Teoriškai, atsikratyti tiek kilogramų yra įmanoma žmonėms turintiems viršsvorį. Tačiau dauguma numestų kilogramų bus dėl vandens netekimo, o ne riebalų.
Vandens „svoris“ nukrenta, kai kūne mažėja glikogeno atsargos, nes apribojamas angliavandenių ir kalorijų suvartojimas.

Toks svorio numetimas atrodo gražiai svarstyklių skalėje, tačiau svoris vėl sugrįš kai grįšite prie savo įprastos mitybos.

Išvada:

Ši dieta yra puikus pasirinkimas jei norite laikinai atsikratyti keletos kilogramų ir tą padaryti reikia skubiai. Pavyzdžiui, prieš būsimas atostogas paplūdymyje ar vakarėlį, į kurį norite eiti apsirengę savo mėgstamais drabužiais.